Regulamin korzystania z serwisu E-odwołanie
§ 1
[postanowienia ogólne]
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania
z Serwisu e-odwolanie.pl, dalej: Serwis, w szczególności dotyczące
warunków zawierania, wykonywania i rozwiązywania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną, wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym
Usługodawcy, zasady odpowiedzialności Stron, a także zasady postępowania
reklamacyjnego, zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 r., poz. 1513), dalej:
Ustawa.
- Usługodawca świadczy usługi polegające na
udzielaniu konsultacji prawnych lub świadczeniu usług premium z zakresu
prawa administracyjnego, prawa pracy i prawa podatkowego, z wyłączeniem prawa własności przemysłowej.
- Usługodawca nie świadczy usług w sposób inny
niż za pomocą środków porozumiewania się na odległość, tj.
poczta elektroniczna, panel e-odwolanie.pl, względnie – telefon, Skype,
komunikatory internetowe lub inne podobne środki. Usługodawca nie prowadzi
stacjonarnej kancelarii prawnej.
[definicje]
- Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem
dni ustawowo wolnych od pracy, od godz. 9.00 do 17.00.
- Konsultacja prawna – informacja udzielana Zamawiającemu, dotycząca
obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie w sprawie zleconej przez Zamawiającego, zawierająca propozycję podjęcia określonych działań
lub też powstrzymania się od podejmowania działań w interesie
Zamawiającego, sporządzona na podstawie informacji przedstawiających stan
faktyczny sprawy, przekazanych przez Zamawiającego. Konsultacja może dodatkowo
obejmować analizę prawną jednego dokumentu (np. zawiadomienia, wezwania,
decyzji administracyjnej, postanowienia) i przedstawienie Zamawiającemu
wniosków z tej analizy.
- Siła wyższa
– przyczyna wyłączna, zewnętrzna, nadzwyczajna, gwałtowna,
nieprzewidywalna i nieuchronna, która uniemożliwia w całości lub części
wykonywanie zobowiązań wynikających z Umowy, których Strony nie mogły
przewidzieć i którym nie mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć poprzez
działanie z należytą starannością. Za przejaw siły wyższej rozumie się katastrofy
żywiołowe – m.in. trzęsienia ziemi, powodzie lub huragany, jak również uznane
zdarzenia wywołane przez człowieka, jak działania wojenne lub gwałtowne
rozruchy, a także akty władzy publicznej, którym należy się podporządkować
pod groźbą sankcji.
Za przejaw siły wyższej rozumie się również niezależną od Usługodawcy awarię systemu informatycznego. - Umowa – umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym a
Usługodawcą z chwilą zaksięgowania na rachunku Zamawiającego pełnej płatności
za usługę, dokonanego przez Usługodawcę, zobowiązująca Usługodawcę do
realizacji Usługi za wynagrodzeniem.
- Usługa – konsultacja prawna lub usługa premium.
- Usługa premium – analiza prawna sprawy i sporządzenie pisma
(np. wniosku, podania, odwołania, zażalenia,
skargi, sprzeciwu, opinii prawnej).
- Usługodawca – Stowarzyszenie Polskie Euro 2012, prowadzące
działalność statutową, polegającą na prowadzeniu serwisu e-odwolanie.pl
- Wartość przedmiotu umowy – kwota płatności za usługę, dokonana przez Zamawiającego, zgodnie z wyceną przedstawioną przez Usługodawcę.
- Zamawiający – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Serwisu.
§ 3
[Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu]
1.
Do korzystania z Usługi
wymagane są:
- stały
dostęp do internetu,
- poprawnie
skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu Cookie –
Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 8.0 lub Mozilla Firefox w
wersji nie niższej niż 3.0, Opera w wersji nie niższej niż 9.0, Google Chrome w
wersji nie niższej niż 6,
- włączona obsługa
Cookie oraz JavaScript,
- czynne i
poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej,
- programy komputerowe
Zamawiającego służące odczytywaniu, edytowaniu i wysyłaniu plików w formatach Office wersja 2010, w szczególności plików DOCX oraz
w formacie PDF.
2. Zamawiający może posługiwać się w komunikacji z Usługodawcą
plikami
w następujących formatach: DOC, DOCX, PDF, TRF, JPG.
3. Maksymalny rozmiar jednego pliku wynosi: 10 MB.
[wycena Usługi]
- W celu złożenia bezpłatnego zapytania o
bezpłatną wycenę Zamawiający zainteresowany skorzystaniem z Usługi
wypełnia formularz, w którym wpisuje imię lub pseudonim oraz adres poczty
elektronicznej. Opcjonalnie Zamawiający może wpisać numer telefonu
kontaktowego. Warunkiem wysłania zapytania o wycenę jest akceptacja
Regulaminu korzystania z serwisu e-odwolanie.pl, dalej: Serwis. Złożenie
zapytania o wycenę stanowi jednocześnie rejestrację w Serwisie.
- W ciągu 24 godzin od przesłania zapytania o
wycenę Zamawiający otrzymuje wycenę Usługi lub informację o konieczności
uzupełnienia zapytania w sytuacji, kiedy w ocenie eksperta dokonującego wyceny, nie zawiera ono wszystkich
elementów niezbędnych do sporządzenia wyceny. W przypadku otrzymania zapytania o
wycenę po godz. 14.00 w dzień roboczy lub w inny dzień, wycena zostanie
przekazana w następnym dniu roboczym do godz. 12.00. Wycena jest ważna przez 24
godziny od jej przekazania.
- W sytuacji stwierdzenia przez eksperta braku
istotnych elementów lub informacji niezbędnych do dokonania wyceny,
Usługodawca występuje do Zamawiającego o uzupełnienie zapytania o wycenę w terminie 24 godzin od jego otrzymania.
Termin realizacji usługi rozpoczyna bieg z chwilą otrzymania od
Zamawiającego kompletnego zapytania.
- Terminy, o których mowa w ust. 2 mogą zostać
wydłużone z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Usługodawca informuje
Zamawiającego o każdorazowym wydłużeniu terminu przedstawienia wyceny Usługi.
- Po zapoznaniu się z wyceną Zamawiający może
dokonać płatności za Usługę lub bez żadnych konsekwencji prawnych lub
finansowych – zrezygnować z Usługi.
§ 5
[płatność za Usługę]
- Zapłata przez Zamawiającego za Usługę następuje w
całości za pośrednictwem banku na rachunek Usługodawcy (szybki przelew
on-line).
- W przypadku, gdyby wpłata nie została zaksięgowana,
umowa jest uważana za niezawartą, a Usługodawca może dochodzić od Zamawiającego zapłaty w wysokości odpowiadającej wartości zrealizowanej Usługi.
- Zamawiającego obciąża całościowy koszt transakcji
bankowych związanych z płatnością.
[realizacja Usługi]
- Usługa jest realizowana w oparciu o aktualnie
obowiązujący stan prawny, na podstawie informacji (stanu faktycznego) przekazanych przez
Zamawiającego.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za
niepełne lub niedokładne przedstawienie stanu faktycznego sprawy przez
Zamawiającego.
- Przygotowywane przez Usługodawcę dokumenty (np.
wnioski, podania, odwołania, zażalenia, skargi) przed ich złożeniem do
organu lub sądu wymagają uzupełnienia przez Zamawiającego o dane osobowe
(imię, nazwisko, adres do doręczeń, nr PESEL – w przypadku pierwszego
pisma procesowego, opcjonalnie – nr telefonu), opatrzenia datą,
wydrukowania i podpisania. Usługodawca przekazuje Zamawiającemu informację
dotyczącą danych osobowych, o jakie należy uzupełnić dokument przed jego
złożeniem do organu lub sądu.
- Zamawiający zobowiązuje się do nieprzekazywania
Usługodawcy treści o charakterze bezprawnym.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy
realizacji Usługi, jeśli uzna, że może to naruszać przepisy prawa
powszechnie obowiązującego lub zasady współżycia społecznego.
- Usługodawca może odmówić realizacji Usługi z
przyczyn niezależnych od niego, z powodu braku możliwości organizacyjnych lub jeżeli terminowa realizacja Usługi
nie jest możliwa (np. Zamawiający zwraca się o przygotowanie pisma w
terminie krótszym niż określone § 7 ust. 1 oraz § 8 ust. 1-6).
- W przypadkach, o których mowa w ust. 4-6 Usługodawca
informuje Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie o wycenę Usługi.
- Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 4-5
zostały ujawnione po rozpoczęciu realizacji Usługi, Usługodawca
niezwłocznie informuje o tym Zamawiającego.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 8 Usługodawca
zachowuje prawo do uiszczonej przez Zamawiającego płatności za Usługę.
[termin realizacji Konsultacji prawnej]
- Konsultacja prawna jest realizowana w terminie
do 2 dni roboczych od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym
Zamawiającego, chyba że Usługodawca i Zamawiający uzgodnili dłuższy termin. Jeżeli upływ terminu realizacji Konsultacji
prawnej przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub w sobotę, termin
końcowy jej realizacji przypada na pierwszy dzień roboczy następujący po
tych dniach.
- W sytuacji, kiedy sprawa ma charakter
skomplikowany lub złożony termin realizacji Konsultacji prawnej określony
w ust. 1 może ulec wydłużeniu po uzgodnieniu z Zamawiającym.
- Na życzenie
Zamawiającego Usługodawca może zrealizować Konsultację prawną w terminie krótszym niż określony w ust. 1, za dodatkowym wynagrodzeniem,
którego wysokość jest uzgadniana z Zamawiającym.
[termin realizacji Usługi premium]
- Analiza
sprawy i przygotowanie odwołania od decyzji administracyjnej następuje w terminie do 7 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym
Zamawiającego.
- Analiza
sprawy i przygotowanie zażalenia na postanowienie w postępowaniu
administracyjnym następuje w terminie do 3 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego.
- Analiza sprawy i przygotowanie pisma
stanowiącego wykonanie wezwania, o którym mowa w art. 64 § 2 Kodeksu
postępowania administracyjnego następuje w terminie do 2 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego.
- Analiza sprawy i przygotowanie skargi do
Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego następuje w terminie do 15 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym
Zamawiającego.
- Analiza
sprawy i przygotowanie odwołania od wypowiedzenia umowy o pracę następuje
w terminie do 14 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym
Zamawiającego.
- Analiza sprawy i przygotowanie sprzeciwu od
kary porządkowej lub kary dyscyplinarnej zastosowanej wobec pracownika
następuje w terminie do 3 dni
od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego. - W sprawach niewymienionych w ust. 1-6, termin
realizacji Usługi premium jest uzgadniany indywidualnie z Zamawiającym.
- Jeżeli upływ
terminu realizacji Usług premium, o których mowa w ust. 1-6 przypada na
dzień ustawowo wolny od pracy lub w sobotę, termin końcowy realizacji
usługi przypada na pierwszy dzień roboczy następujący po tych dniach.
- Na życzenie Zamawiającego Usługodawca może
zrealizować Usługę premium w terminie krótszym niż określone w ust. 1-6, za dodatkowym
wynagrodzeniem, którego wysokość jest uzgadniana z Zamawiającym.
- Terminy, o których mowa w ust. 1-6 mogą ulec
wydłużeniu po uzgodnieniu z Zamawiającym.
[pytania dodatkowe do zrealizowanej Usługi]
- Zamawiającemu przysługuje prawo do bezpłatnego
zadania do 2 pytań do zrealizowanej Usługi w terminie 2 dni roboczych od dnia jej realizacji.
- Jeżeli zakres pytań, o których mowa w ust. 1
wykracza poza granice charakteru zwykłego wyjaśnienia wątpliwości odnośnie
do Usługi lub wykracza poza zagadnienie stanowiące jej przedmiot lub
nastąpiło po terminie, o którym mowa w ust. 1, pytania dodatkowe są
traktowane jako nowa Usługa podlegająca wycenie. § 7 i 8 stosuje się
odpowiednio.
[prawo odstąpienia od Umowy]
1. Zamawiający, będący
konsumentem może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od
dnia dokonania płatności za Usługę.
2.
Odstąpienie może być
złożone w formie pisemnej lub drogą elektroniczną.
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
3. W razie odstąpienia od
Umowy, Usługodawca zwróci Zamawiającemu całą uiszczoną przez niego płatność nie
później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
4. Zwrotu płatności
dokonuje się z wykorzystaniem takiego samego środka, jakiego użył Zamawiający,
chyba że wskaże on inny sposób zwrotu płatności.
5. Prawo odstąpienia od
Umowy nie przysługuje Zamawiającemu, jeżeli Usługodawca rozpoczął realizację Usługi
lub w sytuacji lub gdy Usługa została częściowo lub w całości zrealizowana.
[postępowanie reklamacyjne]
- Zamawiającemu mającemu zastrzeżenia odnośnie do jakości
lub terminu realizacji Usługi przysługuje prawo zgłoszenia reklamacji.
- Reklamację należy przesłać na adres biuro@e-odwolanie.pl
w terminie 30 dni od dnia realizacji Usługi.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane Zamawiającego
składającego reklamację i numer Usługi,
- adres poczty
elektronicznej Zamawiającego,
- zwięzły opis zgłaszanych
zarzutów wraz z uzasadnieniem,
- określenie zakresu
żądania.
- W przypadku złożenia reklamacji niezawierającej wszystkich
elementów, o których mowa w ust. 3 Usługodawca zwróci się do Zamawiającego
o jej uzupełnienie w terminie 7 dni. Bezskuteczny upływ tego terminu zostanie uznany za
cofnięcie reklamacji.
- Usługodawca rozpatruje reklamację zawierającą wszystkie
elementy, o których mowa w ust. 3 w terminie 30 dni. Nierozpatrzenie
reklamacji w tym terminie oznacza jej uznanie.
§ 12
[naruszenie zasad Regulaminu]
1.
Usługodawca ma prawo
do natychmiastowego pozbawienia Zamawiającego możliwości korzystania z serwisu
e-odwolanie.pl w przypadku stwierdzenia naruszenia przez niego postanowień
Regulaminu lub przepisów prawa powszechnie obowiązującego, o czym niezwłocznie
informuje Zamawiającego.
2.
W przypadku
stwierdzenia okoliczności, o których mowa w ust. 1, po rozpoczęciu realizacji Usługi,
Usługodawca zachowuje prawo do uiszczonej przez Zamawiającego płatności za Usługę.
[odpowiedzialność Usługodawcy]
- Usługodawca zobowiązuje się do zachowania należytej
staranności i profesjonalizmu przy realizacji usług, z uwzględnieniem aktualnie
obowiązującego stanu prawnego, aktualnych stanowisk prezentowanych w
orzecznictwie sądowym, administracyjnym, jak również w piśmiennictwie.
- Usługodawca odpowiada jedynie za szkodę rzeczywistą
wyrządzoną Zamawiającemu w związku z naruszeniem ust. 1, do wysokości Wartości
przedmiotu umowy.
- W
przypadku Zleceniodawcy będącego Konsumentem, ograniczenie
odpowiedzialności z ust. 2 nie ma zastosowania w przypadku rażącego
niedbalstwa Usługodawcy.
- Usługodawca
nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z:
- braku
możliwości dostępu do Serwisu wynikającego z przyczyn od niego niezależnych;
- niedostosowania
się Zamawiającego do wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z
systemem informatycznym Usługodawcy;
- Siły
wyższej;
- niewłaściwego
korzystania z Serwisu;
- przerwy
technicznej w funkcjonowaniu Serwisu.
[ochrona prywatności]
Zasady ochrony danych osobowych Zamawiających są określone w Polityce Prywatności, zamieszczonej pod adresem: Polityka prywatności
§ 15
[postanowienia końcowe]
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 3.02.2025
- Usługodawcy
przysługuje prawo zmiany Regulaminu.
- W przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie
Użytkownikowi odbywać się będzie poprzez umieszczenie nowej treści na
stronie Systemu.
- Użytkownicy, którzy nie wyrażają zgody na zmiany
niniejszego Regulaminu powinni powiadomić o tym Usługodawcę poprzez
wypowiedzenie Umowy w ciągu 30 dni od dnia poinformowania o zmianach.
- Usługi zlecone przed wejściem w życie zmian Regulaminu
realizowane będą według jego dotychczasowych postanowień.
- Użytkownik korzystając z Systemu automatycznie akceptuje
warunki Regulaminu i zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich zawartych w nim postanowień.
- W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się
przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy.
- Regulamin stanowi utwór chroniony prawem autorskim w
rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2022 r.,
poz. 2509, z 2024 r., poz. 1222, 1254). Korzystanie z niego polegające na
kopiowaniu, publikowaniu lub rozpowszechnianiu bez zgody Usługodawcy jest
zabronione. Minimalna opłata licencyjna za korzystanie z Regulaminu na
podstawie umowy z Usługodawcą wynosi 3000 zł netto.