REGULAMIN


 

Regulamin korzystania z serwisu E-odwołanie

 

§ 1

[postanowienia ogólne]

  1. Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Serwisu e-odwolanie.pl, dalej: Serwis, w szczególności dotyczące warunków zawierania, wykonywania i rozwiązywania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną, wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Usługodawcy, zasady odpowiedzialności Stron, a także zasady postępowania reklamacyjnego, zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 r., poz. 1513), dalej: Ustawa.
  2. Usługodawca świadczy usługi polegające na udzielaniu konsultacji prawnych lub świadczeniu usług premium z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy i prawa podatkowego, z wyłączeniem prawa własności przemysłowej.
  3. Usługodawca nie świadczy usług w sposób inny niż za pomocą środków porozumiewania się na odległość, tj. poczta elektroniczna, panel e-odwolanie.pl, względnie – telefon, Skype, komunikatory internetowe lub inne podobne środki. Usługodawca nie prowadzi stacjonarnej kancelarii prawnej.

 

§ 2

      [definicje]

  1. Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, od godz. 9.00 do 17.00.
  2. Konsultacja prawna – informacja udzielana Zamawiającemu, dotycząca obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie w sprawie zleconej przez Zamawiającego, zawierająca propozycję podjęcia określonych działań lub też powstrzymania się od podejmowania działań w interesie Zamawiającego, sporządzona na podstawie informacji przedstawiających stan faktyczny sprawy, przekazanych przez Zamawiającego. Konsultacja może dodatkowo obejmować analizę prawną jednego dokumentu (np. zawiadomienia, wezwania, decyzji administracyjnej, postanowienia) i przedstawienie Zamawiającemu wniosków z tej analizy.
  3. Siła wyższa – przyczyna wyłączna, zewnętrzna, nadzwyczajna, gwałtowna, nieprzewidywalna i nieuchronna, która uniemożliwia w całości lub części wykonywanie zobowiązań wynikających z Umowy, których Strony nie mogły przewidzieć i którym nie mogły zapobiec ani ich przezwyciężyć poprzez działanie z należytą starannością. Za przejaw siły wyższej rozumie się katastrofy żywiołowe – m.in. trzęsienia ziemi, powodzie lub huragany, jak również uznane zdarzenia wywołane przez człowieka, jak działania wojenne lub gwałtowne rozruchy, a także akty władzy publicznej, którym należy się podporządkować pod groźbą sankcji.
    Za przejaw siły wyższej rozumie się również niezależną od Usługodawcy awarię systemu informatycznego.
  4. Umowa – umowa zawarta pomiędzy Zamawiającym a Usługodawcą z chwilą zaksięgowania na rachunku Zamawiającego pełnej płatności za usługę, dokonanego przez Usługodawcę, zobowiązująca Usługodawcę do realizacji Usługi za wynagrodzeniem. 
  5. Usługa – konsultacja prawna lub usługa premium.
  6. Usługa premium – analiza prawna sprawy i sporządzenie pisma (np. wniosku, podania, odwołania, zażalenia, skargi, sprzeciwu, opinii prawnej).
  7. Usługodawca – Stowarzyszenie Polskie Euro 2012, prowadzące działalność statutową, polegającą na prowadzeniu serwisu e-odwolanie.pl
  8. Wartość przedmiotu umowy – kwota płatności za usługę, dokonana przez Zamawiającego, zgodnie z wyceną przedstawioną przez Usługodawcę.
  9. Zamawiający – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Serwisu.

 

§ 3

[Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu]

1.     Do korzystania z Usługi wymagane są:

- stały dostęp do internetu,

- poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu Cookie – Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 8.0 lub Mozilla Firefox w wersji nie niższej niż 3.0, Opera w wersji nie niższej niż 9.0, Google Chrome w wersji nie niższej niż 6,

- włączona obsługa Cookie oraz JavaScript,

- czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej,

- programy komputerowe Zamawiającego służące odczytywaniu, edytowaniu i wysyłaniu plików w formatach Office wersja 2010, w szczególności plików DOCX oraz w formacie PDF.

2.     Zamawiający może posługiwać się w komunikacji z Usługodawcą plikami
w następujących formatach: DOC, DOCX, PDF, TRF, JPG.

3.     Maksymalny rozmiar jednego pliku wynosi: 10 MB.

 

 

§ 4

[wycena Usługi] 

  1. W celu złożenia bezpłatnego zapytania o bezpłatną wycenę Zamawiający zainteresowany skorzystaniem z Usługi wypełnia formularz, w którym wpisuje imię lub pseudonim oraz adres poczty elektronicznej. Opcjonalnie Zamawiający może wpisać numer telefonu kontaktowego. Warunkiem wysłania zapytania o wycenę jest akceptacja Regulaminu korzystania z serwisu e-odwolanie.pl, dalej: Serwis. Złożenie zapytania o wycenę stanowi jednocześnie rejestrację w Serwisie.
  2. W ciągu 24 godzin od przesłania zapytania o wycenę Zamawiający otrzymuje wycenę Usługi lub informację o konieczności uzupełnienia zapytania w sytuacji, kiedy w ocenie eksperta dokonującego wyceny, nie zawiera ono wszystkich elementów niezbędnych do sporządzenia wyceny. W przypadku otrzymania zapytania o wycenę po godz. 14.00 w dzień roboczy lub w inny dzień, wycena zostanie przekazana w następnym dniu roboczym do godz. 12.00. Wycena jest ważna przez 24 godziny od jej przekazania.
  3. W sytuacji stwierdzenia przez eksperta braku istotnych elementów lub informacji niezbędnych do dokonania wyceny, Usługodawca występuje do Zamawiającego o uzupełnienie zapytania o wycenę w terminie 24 godzin od jego otrzymania. Termin realizacji usługi rozpoczyna bieg z chwilą otrzymania od Zamawiającego kompletnego zapytania.
  4. Terminy, o których mowa w ust. 2 mogą zostać wydłużone z przyczyn niezależnych od Zamawiającego. Usługodawca informuje Zamawiającego o każdorazowym wydłużeniu terminu przedstawienia wyceny Usługi.
  5. Po zapoznaniu się z wyceną Zamawiający może dokonać płatności za Usługę lub bez żadnych konsekwencji prawnych lub finansowych – zrezygnować z Usługi.

 

§ 5

[płatność za Usługę]

  1. Zapłata przez Zamawiającego za Usługę następuje w całości za pośrednictwem banku na rachunek Usługodawcy (szybki przelew on-line).
  2. W przypadku, gdyby wpłata nie została zaksięgowana, umowa jest uważana za niezawartą, a Usługodawca może dochodzić od Zamawiającego zapłaty w wysokości odpowiadającej wartości zrealizowanej Usługi.
  3. Zamawiającego obciąża całościowy koszt transakcji bankowych związanych z płatnością.

 

§ 6

[realizacja Usługi]

  1. Usługa jest realizowana w oparciu o aktualnie obowiązujący stan prawny, na podstawie informacji (stanu faktycznego) przekazanych przez Zamawiającego.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niepełne lub niedokładne przedstawienie stanu faktycznego sprawy przez Zamawiającego.
  3. Przygotowywane przez Usługodawcę dokumenty (np. wnioski, podania, odwołania, zażalenia, skargi) przed ich złożeniem do organu lub sądu wymagają uzupełnienia przez Zamawiającego o dane osobowe (imię, nazwisko, adres do doręczeń, nr PESEL – w przypadku pierwszego pisma procesowego, opcjonalnie – nr telefonu), opatrzenia datą, wydrukowania i podpisania. Usługodawca przekazuje Zamawiającemu informację dotyczącą danych osobowych, o jakie należy uzupełnić dokument przed jego złożeniem do organu lub sądu.
  4. Zamawiający zobowiązuje się do nieprzekazywania Usługodawcy treści o charakterze bezprawnym.
  5. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Usługi, jeśli uzna, że może to naruszać przepisy prawa powszechnie obowiązującego lub zasady współżycia społecznego.
  6. Usługodawca może odmówić realizacji Usługi z przyczyn niezależnych od niego, z powodu braku możliwości organizacyjnych lub jeżeli terminowa realizacja Usługi nie jest możliwa (np. Zamawiający zwraca się o przygotowanie pisma w terminie krótszym niż określone § 7 ust. 1 oraz § 8 ust. 1-6).
  7. W przypadkach, o których mowa w ust. 4-6 Usługodawca informuje Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie o wycenę Usługi.
  8. Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 4-5 zostały ujawnione po rozpoczęciu realizacji Usługi, Usługodawca niezwłocznie informuje o tym Zamawiającego.
  9. W przypadku, o którym mowa w ust. 8 Usługodawca zachowuje prawo do uiszczonej przez Zamawiającego płatności za Usługę.

 

§ 7

[termin realizacji Konsultacji prawnej]

  1. Konsultacja prawna jest realizowana w terminie do 2 dni roboczych od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego, chyba że Usługodawca i Zamawiający uzgodnili dłuższy termin. Jeżeli upływ terminu realizacji Konsultacji prawnej przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub w sobotę, termin końcowy jej realizacji przypada na pierwszy dzień roboczy następujący po tych dniach.
  2. W sytuacji, kiedy sprawa ma charakter skomplikowany lub złożony termin realizacji Konsultacji prawnej określony w ust. 1 może ulec wydłużeniu po uzgodnieniu z Zamawiającym.  
  3. Na życzenie Zamawiającego Usługodawca może zrealizować Konsultację prawną w terminie krótszym niż określony w ust. 1, za dodatkowym wynagrodzeniem, którego wysokość jest uzgadniana z Zamawiającym.

 

§ 8

[termin realizacji Usługi premium]

  1. Analiza sprawy i przygotowanie odwołania od decyzji administracyjnej następuje w terminie do 7 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego.  
  2. Analiza sprawy i przygotowanie zażalenia na postanowienie w postępowaniu administracyjnym następuje w terminie do 3 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego.  
  3. Analiza sprawy i przygotowanie pisma stanowiącego wykonanie wezwania, o którym mowa w art. 64 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego następuje w terminie do 2 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego.
  4. Analiza sprawy i przygotowanie skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego następuje w terminie do 15 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego.
  5. Analiza sprawy i przygotowanie odwołania od wypowiedzenia umowy o pracę następuje w terminie do 14 dni od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego.
  6. Analiza sprawy i przygotowanie sprzeciwu od kary porządkowej lub kary dyscyplinarnej zastosowanej wobec pracownika następuje w terminie do 3 dni
    od zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Zamawiającego.
  7. W sprawach niewymienionych w ust. 1-6, termin realizacji Usługi premium jest uzgadniany indywidualnie z Zamawiającym.
  8. Jeżeli upływ terminu realizacji Usług premium, o których mowa w ust. 1-6 przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub w sobotę, termin końcowy realizacji usługi przypada na pierwszy dzień roboczy następujący po tych dniach.
  9. Na życzenie Zamawiającego Usługodawca może zrealizować Usługę premium w terminie krótszym niż określone w ust. 1-6, za dodatkowym wynagrodzeniem, którego wysokość jest uzgadniana z Zamawiającym.
  10. Terminy, o których mowa w ust. 1-6 mogą ulec wydłużeniu po uzgodnieniu z Zamawiającym.

 

§ 9

[pytania dodatkowe do zrealizowanej Usługi]

  1. Zamawiającemu przysługuje prawo do bezpłatnego zadania do 2 pytań do zrealizowanej Usługi w terminie 2 dni roboczych od dnia jej realizacji.
  2. Jeżeli zakres pytań, o których mowa w ust. 1 wykracza poza granice charakteru zwykłego wyjaśnienia wątpliwości odnośnie do Usługi lub wykracza poza zagadnienie stanowiące jej przedmiot lub nastąpiło po terminie, o którym mowa w ust. 1, pytania dodatkowe są traktowane jako nowa Usługa podlegająca wycenie. § 7 i 8 stosuje się odpowiednio.

 

§ 10

[prawo odstąpienia od Umowy]

1.  Zamawiający, będący konsumentem może odstąpić od Umowy, bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia dokonania płatności za Usługę.

2.     Odstąpienie może być złożone w formie pisemnej lub drogą elektroniczną.
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3.   W razie odstąpienia od Umowy, Usługodawca zwróci Zamawiającemu całą uiszczoną przez niego płatność nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

4. Zwrotu płatności dokonuje się z wykorzystaniem takiego samego środka, jakiego użył Zamawiający, chyba że wskaże on inny sposób zwrotu płatności.

5. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Zamawiającemu, jeżeli Usługodawca rozpoczął realizację Usługi lub w sytuacji lub gdy Usługa została częściowo lub w całości zrealizowana.

 

§ 11

[postępowanie reklamacyjne]

  1. Zamawiającemu mającemu zastrzeżenia odnośnie do jakości lub terminu realizacji Usługi przysługuje prawo zgłoszenia reklamacji.
  2. Reklamację należy przesłać na adres biuro@e-odwolanie.pl w terminie 30 dni od dnia realizacji Usługi.
  3. Reklamacja powinna zawierać:

- dane Zamawiającego składającego reklamację i numer Usługi,

- adres poczty elektronicznej Zamawiającego,

- zwięzły opis zgłaszanych zarzutów wraz z uzasadnieniem,

- określenie zakresu żądania.

  1. W przypadku złożenia reklamacji niezawierającej wszystkich elementów, o których mowa w ust. 3 Usługodawca zwróci się do Zamawiającego o jej uzupełnienie w terminie 7 dni. Bezskuteczny upływ tego terminu zostanie uznany za cofnięcie reklamacji.
  2. Usługodawca rozpatruje reklamację zawierającą wszystkie elementy, o których mowa w ust. 3 w terminie 30 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w tym terminie oznacza jej uznanie.

 

§ 12

[naruszenie zasad Regulaminu]

1.     Usługodawca ma prawo do natychmiastowego pozbawienia Zamawiającego możliwości korzystania z serwisu e-odwolanie.pl w przypadku stwierdzenia naruszenia przez niego postanowień Regulaminu lub przepisów prawa powszechnie obowiązującego, o czym niezwłocznie informuje Zamawiającego.

2.     W przypadku stwierdzenia okoliczności, o których mowa w ust. 1, po rozpoczęciu realizacji Usługi, Usługodawca zachowuje prawo do uiszczonej przez Zamawiającego płatności za Usługę.

 

§ 13

[odpowiedzialność Usługodawcy]

  1. Usługodawca zobowiązuje się do zachowania należytej staranności i profesjonalizmu przy realizacji usług, z uwzględnieniem aktualnie obowiązującego stanu prawnego, aktualnych stanowisk prezentowanych w orzecznictwie sądowym, administracyjnym, jak również w piśmiennictwie.
  2. Usługodawca odpowiada jedynie za szkodę rzeczywistą wyrządzoną Zamawiającemu w związku z naruszeniem ust. 1, do wysokości Wartości przedmiotu umowy.
  3. W przypadku Zleceniodawcy będącego Konsumentem, ograniczenie odpowiedzialności z ust. 2 nie ma zastosowania w przypadku rażącego niedbalstwa Usługodawcy.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z:
    1. braku możliwości dostępu do Serwisu wynikającego z przyczyn od niego niezależnych;
    2. niedostosowania się Zamawiającego do wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem informatycznym Usługodawcy;
    3. Siły wyższej;
    4. niewłaściwego korzystania z Serwisu;
    5. przerwy technicznej w funkcjonowaniu Serwisu.

 

§ 14

[ochrona prywatności] 

Zasady ochrony danych osobowych Zamawiających są określone w Polityce Prywatności, zamieszczonej pod adresem: Polityka prywatności

 

§ 15

[postanowienia końcowe] 

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 3.02.2025
  2. Usługodawcy przysługuje prawo zmiany Regulaminu.
  3. W przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie Użytkownikowi odbywać się będzie poprzez umieszczenie nowej treści na stronie Systemu.
  4. Użytkownicy, którzy nie wyrażają zgody na zmiany niniejszego Regulaminu powinni powiadomić o tym Usługodawcę poprzez wypowiedzenie Umowy w ciągu 30 dni od dnia poinformowania o zmianach.
  5. Usługi zlecone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane będą według jego dotychczasowych postanowień.
  6. Użytkownik korzystając z Systemu automatycznie akceptuje warunki Regulaminu i zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich zawartych w nim postanowień.
  7. W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy.
  8. Regulamin stanowi utwór chroniony prawem autorskim w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2022 r., poz. 2509, z 2024 r., poz. 1222, 1254). Korzystanie z niego polegające na kopiowaniu, publikowaniu lub rozpowszechnianiu bez zgody Usługodawcy jest zabronione. Minimalna opłata licencyjna za korzystanie z Regulaminu na podstawie umowy z Usługodawcą wynosi 3000 zł netto.

 [PC2]Do uzupełnienia.

 [PC3]Do uzupełnienia.